Sunday, December 20, 2009

Lord Monckton - Greenpeace

Hej LISA-TOMMY PAINTS! (o alla andra)
Ja du vet ju vem jag menar!

Kolla denna filmen! Alla borde se den - den norska greenpeace-kvinnan blir totalmosad! Hon säger att hon "tror" och inte vet, och att hon baserar hennes tro på det media och Greenpeace säger. När intervjuaren då presenterar massor med vetenskapliga fakta, bl.a. att jorden faktiskt kylts ner och att vi haft det lägsta antalet orkaner de senaste 30 åren, har hon ingenting att säga.

Fan pinsamt! Undersök fakta INNAN du släpar dig ner till klimatkonferencer i andra länder - SUCK!

3 comments:

Bästisen said...

Jävligt bra gubbe, det där! Det är intressant att de som varnar för den globala uppvärmningen får spaltmetrar i tidningarna och dokumentärer på tv, men de som säger tvärtom får en rad i tidningen ibland och det är det. Är det för att katastrofer säljer? Tidningar och tv tjänar på rädsla, det är ju ett faktum..
Jag läste om din fruktansvärda vinterdag.. Stackars Ellen. Jag har köpt en bävernylonoverall (sån som barnen hade när de var små), svart med stora gula reflexränder. Jag är den som fryser minst på perrongen i Ljungskile nu även om jag ser utvecklingsstörd ut i den (sa nån ungjävel) : )

Bonden said...

haha COOL ungjävel som har ett sånt finslipat sinne för mode redan i unga år hehehe ;)

Jag behöver oxå en bävernylonoverall - så passar jag kanske in på mitt jobb hehe. Kanske tom. kan få hyra ett rum där - säkert billigt!!!

Ja det är sjukt vad världen är korrupt - jag ska ut o åka MASSOR med flygplan haha! By the way! En kompis i skolan berättade om Kylskåp och freoner. Nu sätter ag bara ett värde för att exemplifiera: Freoner var skadligt vid en nivå på 8000 (?) enhet okänd. Det var INTE bra så då bytte dom ut kylskåpen till kylskåp som går på CO2 - men CO2 r skadligt vid en nivå på 24000 (enhet okänd) vilket gör att man står på ruta ett igen - bara att man förgiftar världen med ett annat preparat. Fantastiskt smart! Eller vad säger du? ;)

Jag ska bo i solen - JAG HAR FÅTT NOOOOOOOOOOOOOG!!!!!!!

Bonden said...

Glömde säga att CO2-nivån naturligtvis kom upp i den "farliga" nivån sedan de bytte ut freonet mot CO2 =)

Karta över BONDEN I STANS besökare

Bonden i stan - follow this blog!

My Blog List