Thursday, December 31, 2009

Bästa nyårsafton på många år!!!!!!!!!!!

Jag har inte gjort ett enda jota detta nyår och jag är så nöjd!!! Nyårsaftnar har i många år varit matta antiklimax efter julhelgen - förväntningar på antingen millenniumskifte eller decenniumskifte gör det svårt för firandet att leva upp till.

I år har jag varit ENSAM hemma och pluggat ETOLOGI!!! och iakttagit hästarna i hagen som habituerats så fint till alla smällar och lysande fyrverkerier här i krokarna av Köpenhamn den senaste veckan. Det är inte helt fel - snart har jag en polishäst haha.

Jag har dessutom läst tre kapitel ikväll - härligt! Lyssnat på Michael Jackson och annan dancemusik på högsta driv (allt folk på gården är borta och firar). Dancemusiken är kul för den får en att vilja ut o röja på dansgolven men det får bli en annan gång. Undrar just hur många som är ute o slänger dom lurviga på självaste nyårsafton?

Här är en bild innan jag aktivt började brassa på med extraelementet - jag har gått från 17.4 grader till 24.3 - NICE.

Medan fötterna hettas upp på elementet fick jag effektiv läsning gjord - planerna på boende söderut tar form allt eftersom temperaturen utanför sjunker. SKITVINTER!



Om fyra minuter är klockan tolv så jag ska gå ut och se hur hästarna hanterar det. Dom bryr sig inte ett dugg om knallarna numera och dom är fortfarande ute - jag tror dom hanterar det bättre än att vara instängda och lyssna på kriget bakom lyckta dörrar.

Gott nytt år med förhoppning om klimatUPPVÄRMNING för det här är för jävla kallt!!!

2 comments:

M-stern said...

Gott nytt år på dig med!

capitán de compos said...

Uuuuuy... esa postura, parece ser buena para la espalda! He,he...

FELIZ AÑO NUEVO, BONDEN!

Este año 2010 es muy especial para mi, porque es el año XACOBEO... el año SANTO Compostelano. Santiago es lugar de peregrinaje y este año celebramos el último año santo después de unas periodicidades (desde 1982 que es el primero que yo recuerdo) de 11 años en 1993, en 1999, en 2004, por lo que después de este año 2010, el próximo será en 2021... y ahí ya habrán pasado muuuuchos años -11-

Por eso es tan especial.

Por tanto estamos en el año XACOBEO COMPOSTELANO de mi ciudad y mi country Galicia!!

BONDEN... FELIZ AÑO XACOBEO!!

BESOS

xose

Karta över BONDEN I STANS besökare

Bonden i stan - follow this blog!

My Blog List