Saturday, October 10, 2009

Me and Mona-Lisa on Strøget!!!!!

Idag har jag o min bästa Finlandssvenska kompis "Mona-Lisa" (pseudonym) varit på Ströget och tittat på skor. OBS: TITTAT! Vi har ju inte råd med sånt, men fina skor har dom och snart måste man köpa nytt innan foten trillar ur det begynnande hålet nere vid sulan på stöveln.

Jag fick iaf köpt mig en över tre meter ascool "tunnel-halsduk". Den är alltså dubbel - svårt att förklara, man kan inte komma in i tunneln eller så, men den är sydd som en tub typ. Här nedan kommer några bilder. Jag köpte även en ny tröja som var rätt fin. Allt på H&M, halsduk 100DK, tillhörande vantar med snodd så man ej tappar bort dom (sån som barn har ni vet) 59DK och tröjan kostade typ 170DK. Jag försöker att inte tänka på valutan ibland hehe.

Det var förresten fullt med fotbollsfans över hela Köpenhamn, det kryllade av både svenska och danska supportrar, så jag antar att det måste vara Spanien mot Portugal som ska spela! HAHAHA! SKOJJA! Jag tyckte mest det var bra att jag inte ska röra mig runt dom människorna på kvällstid hehe. Jag pratade med en engländare som stod och sålde supporterhalsdukar vid Rådhusplatsen. Det var tydligen det enda han gjorde, han åkte alltid runt till olika match-städer och sålde halsdukar. Han undrade om jag ville ha en, men han hade redan fattat att jag sket i vilket haha!

ENGLISH
Me and my best Finland-Swedish friend went to Strøget (literally "the stroke") today. This is a carfree zone in Copenhagen, Denmark. This popular tourist attraction in the centre of town is the longest pedestrian shopping area in Europe. [Wikipedia]

We looked at all the (expensive) shoes, and found out that we'd rather buy shoes in Sweden or Finland the next time we'll go there. All because of the change rate. I have swedish money and she has finnish money. Anyway, I found an awesome knitted scarf with matching mittens and also a sweater. Check out the pictures below! Copenhagen was also filled with fotball supporters because of the game between Denmark and Sweden. I'm just glad I'm not going to be around those people later in the evening






KLICKA för större - CLICK to enlarge

KLICKA för större - CLICK to enlarge

No comments:

Karta över BONDEN I STANS besökare

Bonden i stan - follow this blog!

My Blog List