Saturday, March 14, 2009

Riding Catherines horse

Hi there folks!

I've not been able to post anything lately because I haven't had internet - now times have changed!!!!! =)=)=)

The other day I was at a friends' place, we can call her Catherine as a pseudonym. It was a really nice stay, we were talking some training methods and stuff like that and I wathced her ride and even I got to ride a bit =)

Here's the video! In this video I'm trying to make a collected trotting departure which succeeded quite good considering our previous efforts where she kind of pulled her head up in the departure and so on. So it is getting better, after the departure she unfortunately pulls her head in behind the vertical line, which is sad, but I do think it is because she tried to avoid the work load hehe :P That'll get better in time and Catherine has really got a good idea on what to work with!

6 comments:

anno 1929 said...

Heej!

Åh vad kul att se filmen. Det var en riktigt snygg igångsättning.
Du har gjort ett bra grundjobb med henne..
Jag har mycket kvar att lära men jag har otroligt kul under tiden.

Ha det så gott!

/ C

ps Tack för igår, det var väldigt givande=)

Bonden said...

Men taaaaaaaaaack =)=)=) Jo hon är duktig DÄJSÄN =)=)=) Ja men du är på god väg så ni kommer absolut avancera! Man ska bara minnas hur lat DÄJSÄN är och att hon ibland behöver väckas till liv på ett eller annat sätt hahaha =)

Tack själv, det var kul o komma förbi!!!

Kram B

Anonymous said...

Grattis till internettet. Vad blev det för nåt?

Anonymous said...

Det blev faktiskt OISTER.dk men ag vet det var dyrare än ICE men jag råkade kolla fel och trodde ICEnet skulle kosta över tusen spänn att upprätta (köpa usb:n mm) så därför valde jag bort det framför OISTER. Efteråt såg jag att jag sett fel - det var i själva verket billigare - hela 150DK = ca 175SEK. Nu har jag en månadskostnad på 169DK i månaden (men såg senare att FullRate hade för 145DK). Men shit the same, det är ingen bindning iaf och när jag inte vill ha det kan kanske min poolare Mia ta det om hon har behov för det (det står i hennes namn då jag ej har danskt CPR-nummer) eller så säger ag bara upp skiten.

En kortsiktig akutlösning för en som såg fel och inte hittade rätt priser när det väl gällde. Nåja, min ekonomi går ju ändå åt helvete med 60% dyrare danmark så 175SEK hit eller dit gör ingen större skillnad HAHA :P

Anonymous said...

obs, de där 150DK som ICE var billigare än OISTER var alltså själva upprättelsekostnaden - nu tror jag att jag gav drygt 600Dk för startpaketet - hade bara kostat 450DK hos ICE =)

xose pi said...

Muy bonito el video de Catherine & Bonnan en la nieve.

Brrrrr que frío.

Prefiero las fotos de la playa, al sol, que me da más calor.

kisses

xose

Karta över BONDEN I STANS besökare

Bonden i stan - follow this blog!

My Blog List