Wednesday, April 2, 2008

Robert V A V R A

ENG
I have never ever seen more beautiful photographs than these before! I specificly like the pictures of the horses in the desert!
ES
Nunca he visto cuadros/pinturas más hermosos que esto antes! Especialmente mucho gusto los cuadros de los caballos en el desierto!
IT
Non ho visto più belle immagini prima! Gradisco particolarmente quei sui cavalli nel deserto!

Please visit www.robertvavra.com

Por favor visita www.robertvavra.com

Prego vista www.robertvavra.com

























7 comments:

Anonymous said...

Können sie nicht deutche schreiben, bitte? Ich verstehe nicht...

Nice pics, btw!! Mucho beautiful, especially the last one, that's moi favourite!!

Anonymous said...

ja hab ich auch gedacht :D

det är tur att det finns människor som fortfarande ser hästar för vad de verkligen är (underbart vackra och imponerande varelser) för ibland verkar det som att det glöms bort i de flesta dicipliner. men men, visst tycker jag fortfarande att det är spännande att knoppa manen kl 5.30 på morgonen för att sedan köra iväg till en stor gräsplan med färglada pinnar. men när det går överstyr och hästarna blöder av sporrskav vid målgången, då måste jag fundera en gång till på var som är ok och inte.

hälsade förresten på de små i söndags. FINA :D och de tyckte att jag var en lustig figur som kröp genom buskaget och mellan trådarna för att sedan sätta mig på huk och bara tittade. nyfikna var de!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Elna>>> Jag förstod bästisens tyska (har inte läst tyska) men jag fattar verkligen INTE vad "gedacht" är! Så kan det gå när man läst romerska språk...

Jag håller helt med dig! Det är dags att folk börjar inse att tävlandet många gånger går överstyr.

När jag var nere på World Equestrian Games 2006 som hästskötare så vistades jag mycket bakom kulisserna. Jag insåg att det var bara jag (kändes det som) som var djurvän. De andra stressade runt, utstrålade äregirighet och andra liknande egenskaper. Hästarna runt omkring var mer ett verktyg till att uppnå vinst... Jag tror inte att de flesta hästar där hade velat vara med om de fått välja.

I italien var det MYCKET skit bakom kulisserna. Insprutad alkohol under huden vid svansroten (SVIDER!) för att hindra hästen att vifta med svansen under uppvisning (=poängavdrag), rosa fradga, blod efter sporrar både på bak- och framdel. Jag vill INTE vara med!

Dessutom kan man uppnå allt det de gör OCH MER ändå genom att få en riktigt bra relation till hästen istället. Nackdelen för industrin är ju att det tar tid - och som vi alla vet är tid = pengar. Alltså otänkbart. Tyvärr.

Kul att de är nyfikna de små =) Ingolf är dock lite skygg då han var nästintill vild när han kom - dock bättre nu - men fortfarande mesigare bland nytt folk. Men det är bra för honom o träna sig på att bli lite modigare =) Tack, visst är de söta! =)

Bonden said...

La Bästiz>>> Yo, waz up in da hood?!?!? Ich bin gläd at dich fierschtier meine forskellige lenguajes sprachen si =)

En kul fakta är att avundsjuk på danska heter "jalaoux"! Snacka om franskinspirerat!!!

Efter googling på "jalaoux dansk" finner jag en dansk och en FRANSK kommentar som lyder som följder:

"For øvrigt er jeg MEGET jalaoux over..."
och
"deux coupines, tes jalaoux? tant mieux!"

Danskan har en hel del ord som är inspirerade av olika språk, typ "computer" (med danskt uttal) för dator.

MYCKET INTRESSANT DET HÄR MED SPRÅKEN!!! =)

Anonymous said...

Eller hur! Språk är fantastiskt spännande! Mor och bror tex använde vi i svenskan redan på 300-talet, medan tjej och gullig är lånord från romani!! Visst är det häftigt med ord!

Anonymous said...

Lista ut vad denna betyder då:
"En balja lut och ett but vecklat maron."
Din morfar lärde oss mycket slang som kom från romani.

Karta över BONDEN I STANS besökare

Bonden i stan - follow this blog!

My Blog List